В зв’язку з тим, що Україна бере участь у міжнародних моніторингових дослідженнях якості освіти, а в цьому році навчальні заклади області будуть учасниками апробації матеріалів міжнародних моніторингових досліджень якості освіти TIMSS та PIRLS, пропонуємо інформацію для ознайомлення зі змістом і цілями цих досліджень.
Дослідження TIMSS (Trends in Mathematics and Science Study) здійснюється Міжнародною Асоціацією по оцінці навчальних досягнень IEA (International Association for the Evaluation of Educational Achivements). Метою даного дослідження є порівняльна оцінка загальноосвітньої підготовки учнів середньої школи з математики та природничих наук в державах з різними системами освіти, виявлення особливостей освітніх систем, які визначають різні рівні досягнень учнів.
У відповідності до програми дослідження вивчається підготовка випускників початкової школи і учнів 8 класів з математики та природознавства. Крім того, проводиться анкетування учнів, їхніх вчителів, адміністрації закладу, що дозволяє виявити фактори, які впливають на якість освіти в державі, порівняти зміст освітніх стандартів, які розробляються в даній державі, з вимогами до загальноосвітній підготовки учнів в інших державах.
Міжнародний проект «Вивчення якості читання і розуміння тексту» PIRLS (Progress in International Reading Literacy Study) – це моніторингове дослідження, яке організовано Міжнародною асоціацією з оцінки навчальних досягнень IEA (International Association for the Evaluation of Educational Achievement). Дослідження порівнює рівень і якість читання і розуміння тексту учнями начальної школи в різних державах світу, а також виявляє розбіжності в національних системах освіти. Дослідження проводиться циклічно – один раз в п’ять років.
|