Шановні освітяни м.Енергодара, Науково-методичний центр управління освіти пропонує вашій увазі інформацію про нові публікації в фахових періодичних виданнях, які передплачує НМЦ. Якщо вас зацікавить викладений матеріал звертайтесь до бібліотеки НМЦ.
1. Білоус К., Кузьменко Н. Наступність у роботі школи [Текст ]К.Білоус,Н.Кузьменко// Директор школи.-2010.-Січень.-(№4).- С.11-16.
Автори розкривають особливості функціонування навчально-виховного комплексу: реалізація шкільного проекту «До школи з радістю»; модель компетентного випускника ДНЗ і учня початкової школи; модель взаємодії дошкільного закладу і школи І-ІІ ступенів.
2. Волканова В.В. Моніторинг ( глосарій) [Текст] / В.В. Волканова// Завучу. Усе для роботи.- 2010.- №3.- С.2-13.
Автор пропонує невеликий глосарій з визначення моніторингу та понять, які зустрічаються при вивченні даної проблеми.
3. Іщенко І.А., Шалаєва В.В. Формування професійної компетентності керівників навчальних закладів[Текст] / І.А.Іщенко, В.В.Шалаєва // Управління школою .- 2010.- №3.- С.2-9.
У статті подано модель професійної компетентності керівника навчального закладу, розроблено методичні рекомендації щодо оцінки його діяльності. Особлива увага приділена самоосвітній діяльності керівника.
4. Городницька Я. Аспекти методичної роботи школи[Текст]/Я.Городницька // Директор школи. - 2010.- Січень (№3) .- С.1-9.
З досвіду роботи: план-сітка методичної й організаційної роботи заступника; організація і проведення внутрішньошкільного контролю; проблематика педагогічних рад; методична карта вчителя.
5. Денисенко Т.В.Система стимулювання освітньої діяльності[Текст] / Т.В.Денисенко// Управління школою .- 2010.- №3.- С.10-15.
У статті висвітлено досвід гімназії щодо мотивації персоналу та школярів до розвитку творчості, прояву ініціативи, підвищення професійної компетенції. Автором представлено види заохочень для учнів і педагогів за досягнення високих результатів. Представлена модель розкриває шляхи реалізації однієї з важливих управлінських функцій – мотивації підлеглих.
6. Дяченко Н.І. Сучасні виховні технології в системі роботи класного керівника[Текст] /Н.І.Дяченко // Класному керівнику. Усе для роботи.-2010.-№1.- С.4-10.
Автор наголошує, що успіх та ефективність упровадження будь-якої виховної технології в систему виховної роботи залежить від професіоналізму й компетентності, готовності до організації інноваційної діяльності педагога.
7. Євдокимова Н. У пошуках освітніх технологій[Текст]/ Н.Євдокимова// Директор школи. – 2010.- Січень( №4) .- С.1,12.
Процеси інфантилізації, котрі охопили весь світ, значною мірою відображаються на якості освіти. Результати зовнішнього незалежного тестування підтверджують, що 9% абітурієнтів у 2009 році отримали бали нижче 124 і були не допущені до вступних іспитів. Це досить високий процент неуспішності учнів загальноосвітніх шкіл. Тому питання якості освіти є вельми актуальним. Автор статті стверджує, що освіта - соціокультурна умова розвитку особистості: управління якістю освіти: стан,проблеми, перспективи: рання профілізація: принципи профілізації розвивальної освіти.
8. Рибіна М.В. Упровадження компетентнісно орієнтованого підходу[Текст] /М.В.Рибіна// Управління школою .- 2010.- №4.- С.12 – 26.
Автор статті у вигляді таблиць, схем, моделей представила своє бачення реалізації компетентнісно орієнтованого підходу в навчанні
9. Жерносек І. Загальноосвітні навчальні заклади сьогодні і завтра[Текст]/ І.Жерносек// Освіта України. – 2010.- Лютий (№9).- С.7.
Автор визначає три складові діяльності загальноосвітніх навчальних закладів у 2010 році і перспективу їх розвитку як освіти в цілому.
Перша – рівень, ефективність і результативність управлінської діяльності цими навчальними закладами через управління і відділи освіти;
друга – прискорена розробка нової концепції інноваційної технології освіти;
третя – складова - фінансово – економічний і правовий статус загальноосвітнього закладу і педагогічної науки.
10. Крижко Е. Пропонуємо стратегію [Текст] / Е.Крижко // Директор школи .- 2010.- Лютий (№5). – С.4-6.
Автор розглядає модель школи як дидактичного проекту: полівалентність педагогічної системи; персоналізація навчально – виховного простору; реалізація проекту зі створення відкритої цифрової школи.
11. Крючкова І. Грані індивідуалізації[Текст]/І.Крючкова // Директор школи .- 2010.- Лютий (№5). – С.10-14.
Автор стверджує, що проблему індивідуалізації навчання можна вирішити через організацію діагностичної й аналітичної діяльності; запровадження уроків рефлексії й корекції; створення багатопрофільних класів.
12. Орлова І.А. Рівний доступ до якісної освіти – виклик третього тисячоліття! [Текст]/ І.А.Орлова // Управління школою .- 2010 .- №4. – С.27-31.
У статті висвітлено шляхи вирішення освітніх проблем щодо формування компетентного спеціаліста в Україні. Автор використовує систему едукаційних етосів, утілення яких дозволить забезпечити рівний доступ до якісної освіти.
13. Проект Концепції розвитку дошкільної освіти на 2010-2016 рр. [Текст]//Дошкільне виховання. – 2010.- №2.- С.2-7.
Департамент загальної середньої та дошкільної освіти МОН України пропонує обговорити цей документ у педагогічних колективах і надсилати свої пропозиції на адресу МОН України.
Підготувала методист НМЦ, Холодуліна Н.І.