Науково-методичний центр управління освіти м. Енергодара |
|
| |||||||
Досвід
Меню сайту
Статистика
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0 |
шмо 2.5РОБОТА НАД ІНДИВІДУАЛЬНОЮ НАУКОВО-МЕТОДИЧНОЮ ТЕМОЮ (ПРОБЛЕМОЮ) Індивідуальна науково-методична робота — усвідомлена, цілеспрямована, планомірна та безперервна робота педагогів, спрямована на вдосконалення їхньої теоретичної і практичної підготовки, необхідної для практичної діяльності. Науково-методична тема (проблема) — питання чи комплекс питань, які об'єктивно виникають в організації навчально-виховного процесу. І вирішення яких передбачає суттєвий практичний і теоретичний інтерес. Працюючи над індивідуальною науково-методичною темою (проблемою), вчитель поглиблено і цілеспрямовано аналізує всі джерела науково-методичної інформації, особливо отриманої в ході курсової підготовки, участі в роботі семінарів, у процесі консультацій, шляхом читання психолого-педагогічної літератури з проблеми, ознайомлення з ППД. При цьому вчитель набуває навичок аналізу змісту публікацій та педагогічної практики, навчається прийомів науково-дослідницької діяльності, вчиться оформляти і подавати результати індивідуальної роботи над темою (проблемою). Орієнтовний алгоритм роботи педагога над індивідуальною науково-методичною темою (проблемою): 1. Вибір теми(проблеми) індивідуальної науково-методичної роботи: • ознайомлення з літературою; • ознайомлення з нормативними документами; • вивчення прогресивного педагогічного досвіду з проблеми дослідження. 2. Детальне ознайомлення з проблемою засобами літературних джерел: • складання картотеки літературних джерел; • виписки з літературнихджерел. 3. Уточнення теми і розробка попереднього варіанту плану індивідуальної науково-методичної роботи: • обґрунтування вибору теми; • актуальність і новизна; • відбір адекватних методів та засобів пошукової діяльності; • формулювання мети та завдань роботи; • розробка календарного плану індивідуальної роботи. 4.Формулювання припущень, відбір та розробка моделей, інноваційних технологій педагогічної діяльності. 5.Впровадження інновацій у практику своєї педагогічної діяльності. 6.Аналіз та оцінювання результатів роботи над індивідуальною науково-методичною темою (проблемою), формулювання висновків та пропозицій. 7.Літературне оформлення робот, звіт перед колегами про отримані результати. Роботу над індивідуальною науково-методичною темою (проблемою) доцільно розподілити принаймні на два етапи. На першому етапі вчитель має всебічно ознайомитися з висвітленням обраної ним теми (проблеми) в науці, зіставити особистий досвід із досвідом колег чи висвітленим у літературі. На основі аналізу різних поглядів на розв'язання конкретної проблеми педагог визначає особисту позицію, а зіставлення свого досвіду викладання з накопиченими в науково-педагогічній і методичній літературі ідеями, методами та прийомами дасть йому змогу визначити, що він уже знає і може робити з цією проблемою, що принципово нове міститься в його досвіді роботи, в чому він може піти далі зафіксованого в книгах і статтях і, врешті, що він не освоїв у своїй практичній роботі. Другий етап — конструювання нового досвіду на основі кращих досягнень науки і практики викладання, а також перевірки його ефективності; аналіз отриманих результатів викладання. Результативність роботи педагога над індивідуальною науково-методичною темою (проблемою) можна оцінювати на основі таких показників: 1.Розвиток навичок навчально-пошукової діяльності (забезпечення науковості методичної роботи; вдосконалення наукової організації праці; використання довідкової, енциклопедичної літератури, науково-інформаційних джерел; розроблення програми діяльності, мети, завдань науково-методичної роботи). 2.Інформаційні підходи до практичної індивідуальної діяльності (здійснення пошукової роботи з питань удосконалення змісту,методів роботи; вироблення вмінь анапізувати, осмислювати чужий та особистий досвід; нестандартне, оригінальне вирішення завдань). 3.Організація роботи над обраною науково-методичною темою (розроблення теми, її апробація та впровадження, прогнозування можливих результатів; оновлення змісту, форм та методів навчально-виховної діяльності; діагностика та аналіз отриманих результатів; пропагування та поширення прогресивного педагогічного досвіду; видавнича діяльність). |
Форма входу
Пошук
Календар
Сайти ЗНЗ,ДНЗ,ПНЗ
Архів записів
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||