Науково-методичний центр
 управління освіти м. Енергодара

ШМО 2.6
Досвід
Корисні посилання
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

ШМО 2.6

РОБОТА НАД КОЛЕКТИВНОЮ НАУКОВО-МЕТОДИЧНОЮ

ТЕМОЮ (ПРОБЛЕМОЮ)

Це колективна форма пошукової роботи, спрямованої на розв'язання актуальної психолого-педагогічної проблеми з метою вдосконалення навчально-виховного процесу та підвищення професійно-кваліфікаційного рівня вчителів.

Алгоритм роботи педагогічного колективу над реалізацією науково-методичної теми (проблеми):

1.Попередня підготовка до впровадження нової педагогічної ідеї (концепціі).

2. Забезпечення теоретичної та психологічної готовності педагогів школи до впровадження нових наукових ідей, концепцій, рекомендацій.

3.Вибір (постановка) науково-методичної теми або проблеми.

4. Ознайомлення з висвітленням проблеми в психолого-педагогічній літературі.

5.Уточнення теми (проблеми) і складання плану науково-методичної роботи.

6.Пошукова діяльність колективу школи з вирішення завдань колективної теми; систематичне накопичення матеріалу.

7.Аналіз та узагальнення результатів пошуковоі діяльності, формування перспективного педагогічного досвіду з обраної теми (проблеми).

8.Впровадження в практику роботи педагогів школи досвіду реалізації нових педагогічних ідей, концепцій та рекомендацій.

9. Підбиття підсумків результатів робот над науково-методичною темою.

9. Літературне оформлення результатів колективної роботи.

Вибір теми (проблеми) колективної науково-методичної роботи визначається:

  поставленими перед загальноосвітнім закладом завданнями;

потребами та творчими інтересами більшості вчителів школи;

потребою в теоретичній розробці та практичному вирішенннизки педагогічних проблем.

Вимоги до визначення єдиної науково-методичної теми (проблеми):

1.Актуальність теми (проблеми) для діяльності конкретного педагогічного колективу; відповідність розвитку колективу реалізації конкретних завдань, які випливають з науково-методичної теми (проблеми).

2.Співзвучність теми (проблеми) сучасним педагогічним ідеям та концепціям.

3.Колегіальний вибір теми (проблеми) з урахуванням думок його найавторитетніших членів.

4.Діалектичний зв'язок єдиної шкільної теми (проблеми) з темою чи проблемою, над якою працюють педагогічні колективи району або області, з існуючим ППД, з конкретними науково-дослідними установами, спроможними надати
допомогу школі своїми методичними розробками.

5.Цілісність — охоплення науково-методичною темою (проблемою) як навчальної, так і виховної роботи.

Умови ефективності роботи педагогічного колективу над єдиною науково-методичною темою (проблемою):

аргументований та обґрунтований вибір колективної теми(проблеми), її актуальність та новизна;

  формування в педагогів інтересу до теми та психологічної готовності до роботи в творчих групах або індивідуально;

підбір адекватних методів вирішения проблеми, чітке планування роботи;

знання педагогами місця своєї ділянки роботи в комплексному предметі дослідження;

чітке обґрунтування та єдині підходи до структури  і змісту основних понять, визначення суті педагогічних процесів або явищ;

   якісний та кількісний аналіз проміжних і остаточних результатів колективного творчого пошуку;

обґрунтованість та оптимальність висновків, підготовка за результатами науково-методичної продукції.

Аналіз   результатів роботи над колективною науково-методичною темою (проблемою) здійснюється на основі.

аналізу шляхів реалізації науково-методичної теми (проблеми) школи;

визначення конкретних успіхів у роботі над колективною проблемою та розкриття їхніх причин;

виявлення упущень та аналіз їхніх причин;

узагальнення результатів вивчення стану викладання навчальних предметів;

розкриття звязку між підсумками роботи над колективною науково-методичною темою (проблемою) та якісним складом педагогічних кадрів;

аналізу використаних форм та методів методичної роботи,їхньої придатності для розв'язання проблеми школи;

аналізу остаточних результатів методичної роботи в навчальному закладі;

конкретності розроблених за наслідками роботи рекомендацій;

визначеності завдань роботи иа перслективу. 

 

МЕТОДИЧНІ ПОСИДЕНЬКИ

          „ Методичні посиденьки” – форма методичної роботи , яка передбачає обговорення певної педагогічної проблеми в невимушеній обстановці, що сприяє встановленню комфортного психологічного клімату в колі колег, виробленню спільного погляду стосовно підходів до її вирішення. На посиденьки виносяться актуальні, суттєві для даного колективу питання, тож під час їх проведення дослухаються до думки кожного учасника заходу. При цьому, хоча тема „посиденьок” оголошується заздалегідь, „ролі” серед учасників заходу не розподіляються. Оскільки обговорення відбувається в невимушеній обстановці ( без протоколу), учасники здебільшого відверто висловлюють свої думки і пропозиції, радяться з більш досвідченими колегами.


<<>>
Форма входу

Пошук
Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Copyright MyCorp © 2024
Створити безкоштовний сайт на uCoz