Науково-методичний центр
 управління освіти м. Енергодара

Каталог файлов
Досвід
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлов

Головна » Файли » Нормативно-правове забезпечення методичної роботи » Інструкції, рекомендації

Консультація для учасників конкурсу навчальних проектів
2009-Вересень-02, 14:41
 

Матеріали методичної консультації

для учасників конкурсу навчальних проектів

 

Консультація № 1

1.Що таке проектно-орієнтоване навчання?
2.Функції вчителя у проектно-орієнтованому навчанні.
3.Методи організації учнівської роботи.

4.Вимоги до компонентів навчального проекту.

 

Проектно-орієнтоване навчання (ПОН) – нова модель викладання, де здійснюється перехід до довгострокових, міждисциплінарних занять, які пов’язані з проблемами реального світу, що, в свою чергу, впливають на особистість учня.

 

Мета проекту (визначеного як глибоке дослідження теми) - опрацювати якомога більше матеріалу з теми, а не шукати відповіді на питання, поставлені вчителем.

На уроках ПОН учні співпрацюють тривалий час над вирішенням проблеми, а потім подають свою роботу на розгляд загалу. Фіналом роботи учнів може бути: мультимедійна презентація; пластична сценка; письмова доповідь; веб-сторінка; фізична модель певного обєкта.

ПОН передбачає проходження матеріалу навчального курсу, але вимагає від учнів усвідомлення проблеми, змушує шукати причини її виникнення, зв’язки з іншими проблемами та шляхи розв’язання.

ПОНструктура, що перетворює роботу в класі з моделі «учитель говорить» на модель «учні співпрацюють і вирішують».

 

Розглянемо характеристики ПОН.

Життєвість. ПОН забезпечує отримання навчального досвіду шляхом залучення учнів до складних проектів реального світу. Зміст навчального курсу стає більш глибоким, оскільки спирається на опрацювання життєвих ситуацій, учні сприймають свою роботу із зацікавленням.

Складність. ПОН заохочує учнів вирішувати складні актуальні проблеми. Вони вивчають, роблять висновки, інтерпретують та синтезують інформацію різними способами.

Мотивація. У ПОН визначається, що так зване проблемно-актуальне навчання посилює внутрішнє бажання учнів навчатися , їх можливості виконувати важливу роботу та їх потребу в тому, щоб їх роботі було віддане належне. Коли учні контролюють власний процес навчання, його значення зростає. Можливість робити вибір та контролювати процес навчання, а також співпрацювати з іншими учнями також посилюють мотивацію.

Міжпредметні звязки . Майже будь-який захід з ПОН передбачає виконання суміжних завдань.

Аутентичність. ПОН залучає учнів до вивчення інформації у спосіб, подібний до того, яким

 

користуються дорослі для отримання та демонстрації знань.

Співробітництво. При вивченні будь-якої дисципліни постає необхідність спільної роботи учнів з метою поглиблення розуміння ними навчального матеріалу.

Зацікавлення. Учням подобається проектно-орієнтоване навчання.

 

ПОН у класі

У класах, де застосовується ПОН, проекти можуть виконуватися:

- невеликими групами;

- інколи усім класом спільно;

- окремими учнями.

Вчителю слід звернути увагу на формулювання проблеми, вона повинна зацікавити учнів. Не обовязково, щоб проблему формулював вчитель, зробіть це разом з учнями. Коли учні отримують завдання щодо проекту, вони вирішують, як вони працюватимуть над вирішенням проблеми (складають план дій) та розподіляють між собою обов’язки. Іноді учні мусять виконувати функції вчених, підприємців, дослідників, урядовців або увійти в  роль історичних осіб.

 

Процес ПОН Савої та Хьюзом описується так:

          Визначення актуальної для учнів проблеми.

          Установлення звязку між проблемою та світобаченням учнів.

          Побудова теми навколо проблеми/проекту, а не навколо дисципліни.

          Надання можливості учням визначати власний навчальний досвід та планувати вирішення проблеми.

          Заохочення до співробітництва шляхом створення навчальних команд.

          Очікування результатів від учнів у формі проекту або презентації.

 

Функції вчителя у ПОН

Традиційний урок

          Вчитель демонструє володіння знаннями, якими ділиться з учнями.

          Керує мисленням учнів.

Урок із застосуванням ПОН

          Вчитель забезпечує виконання проекту: зосереджується на створенні можливостей для навчання, отримання доступу до інформації, на моделюванні та керуванні учнями.

          Робота інструктора.

          Робота радника.

 

Методи організації учнівської роботи

          1.Формування учнівських груп.

          2. Підготовка для учнів списку лідерів.

          3. Розподіл функцій між учнями.

          4. Скласти список адрес, помічників, які допоможуть  провести зустріч, опитування.

          5.Список навичок для проведення бесіди за телефоном.

          6.Скласти форму опитування.

          7. Складання правил інтервю.

          8. Підготовка схеми упорядкування інформації.

          9. Організація серед учнів змістовного й детального обговорення (аспектів культури, біографій героїв).

 

Переваги та недоліки ПОН

Переваги

          Посилює в учнів мотивацію до отримання знань.

          Учні можуть отримати цінні навики ведення досліджень та спостережень.

          Краще сприймають різнобічну інформацію та швидше розвивають навики.

          ПОН заохочує учнів до самостійного вирішення проблем.

          Вчаться співпрацювати, слухати один одного та спілкуватися.

          Учні вивчають не те, про що треба думати, а те, як треба думати.

Недоліки

          Потребує багато часу як на розробку проектів, так і на їх здійснення.

          Учні, навчаючись за традиційною моделлю, не звикли планувати власне навчання.

 

Компоненти навчального проекту

Усі проекти мають деякі спільні риси. Розглянемо структуру навчальних проектів та стратегію для вчителів, які розробляють і реалізовують проект.

 

                                                 Таблиця

Структура навчального проекту

                                                                             

 

з/п

Компонент

Примітки для вчителя

1.

Тривалість проекту

Вчитель визначає кількість годин, необхідних для виконання проекту.

Слід внести ясність: скільки астрономічних годин відводиться і за

рахунок яких уроків; скільки годин відводиться на самостійну роботу учнів.

2.

Освітні стандарти

Кожен навчальний проект структурується на основі Державних

стандартів. Слід враховувати будь-які інші національні змістові стандарти,

 пов’язані з тематикою проекту, місцеві стандарти.

3.

Цілі навчання

Цілі навчання мають бути конкретними, адаптовані до віку та здібностей

 дітей.

4.

Завдання для учнів

Вчитель продумує завдання, над якими учні працюватимуть,

здійснюючи проект. Яким буде склад команд? Які функції їм

доведеться виконувати? Сформулювати (разом з учнями) проблему.

5.

Огляд проекту

Загальна інформація щодо проекту, подробиці, ідеї, які допоможуть

 підготувати простір для учнівської діяльності, спрямованої на

досягнення певних результатів.

6.

Уміння, необхідні учням

Продумайте, якими уміннями та навичками повинні володіти учні,

працюючи над проектом. Обовязково перевірте, чи володіють

 ними ваші учні.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Категорія: Інструкції, рекомендації | Додав: KissLove
Переглядів: 986 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу

Пошук

Copyright MyCorp © 2020
Створити безкоштовний сайт на uCoz