Структура уроку засвоєння нових знань
- Повідомлення теми, мети, завдань уроку і мотивація навчальної діяльності.
- Актуалізація і корекція опорних знань.
- Сприйняття і первинне усвідомлення нового матеріалу, осмислення зв'язків і співвідношень в об'єктах вивчення.
- Узагальнення і систематизація знань,застосування їх в різних ситуаціях, наближених до життєвих.
- Підведення підсумків уроку і домашнє завдання.
Структура уроку засвоєння навичок і умінь
- Перевірка виконання домашнього завдання, актуалізація і корекція знань і практичного досвіду.
- Повідомлення теми, мети, завдань уроку, мотивація навчальної діяльності учнів.
- Вивчення матеріалу(ввідні, вступні вправи).
- Первинне використання набутих знань( пробні вправи).
- Застосування учнями знань і дій в стандартних умовах з метою засвоєння навичок( тренувальні вправи).
- Творче перенесення знань і навичок в нові або змінені умови з метою формування умінь ( творчі вправи).
- Підсумки уроку і домашнє завдання.
Структура уроку застосування знань,
навичок і умінь
1. Перевірка домашнього завдання, відтворення і корекція опорних знань,навичок і умінь, необхідних учням для самостійного виконання практичних завдань уроку.
2. Мотивація навчальної діяльності учнів, повідомлення теми, мети і завдань уроку.
3. Осмислення змісту і послідовності застосування практичних дій.
4. Самостійне виконання завдань під контролем і з допомогою
учителя.
5. Узагальнення і систематизація учнями результатів роботи.
6. Звіт учнів про способи і результати виконаної роботи і теоретична інтерпретація отриманих результатів.
7. Підсумки уроку і домашнє завдання.
Структура уроку узагальнення і систематизації знань
- Повідомлення теми, мети і завдань уроку, мотивація навчальної діяльності школярів.
- Відтворення і корекція опорних знань.
- Повторення і аналіз основних фактів, подій, явищ.
- Узагальнення і систематизація понять, засвоєння системи знань і їх застосування для пояснення нових фактів і для виконання практичних завдань.
- Засвоєння ведучих ідей і основних теорій на основі широкої систематизації знань.
- Підведення підсумків уроку, рефлексія.
- Домашнє завдання,успішне виконання якого потребує системних знань, навичок і умінь.
Структура уроку перевірки і корекції
знань, навичок і умінь
- Мотивація навчальної діяльності учнів, повідомлення теми, мети і завдань уроку.
- Перевірка знань фактичного матеріалу і умінь розкривати елементарні зовнішні зв'язки в предметах і явищах.
- Перевірка знань основних понять, законів, закономірностей.
- Перевірка глибини осмислення знань і ступеня їх узагальнення.
- Застосування учнями знань в стандартних умовах.
- Застосування учнями знань в нестандартних ( змінених) умовах.
- Перевірка, аналіз і оцінювання виконаних завдань.
- Підведення підсумків роботи, домашнє завдання.
Примірні структури комбінованих уроків
А. Урок перевірки раніше засвоєного матеріалу і засвоєння нових знань (дві дидактичних цілі)
- Перевірка виконання учнями домашнього завдання практичного характеру (наявність, правильність, повнота і охайність виконання).
- Перевірка раніше засвоєних знань ( фронтальна бесіда, індивідуальне опитування, короткочасна письмова робота з тестовими завданнями, тощо).
- Мотивація навчальної діяльності учнів і повідомлення теми, мети і завдань уроку.
- Сприйняття і усвідомлення учнями нового матеріалу.
- Осмислення, узагальнення і систематизація знань.
- Підведення підсумків уроку, домашнє завдання.
Б. Урок засвоєння навичок і умінь і творче застосування їх на практиці в змінених умовах ( дві дидактичних цілі)
1. Актуалізація опорних знань, навичок і умінь (попередні чи підготовчі завдання.
2. Мотивація навчальної діяльності учнів і повідомлення теми, мети і завдань уроку.
3. Вивчення нового матеріалу( правило, закон), його сприйняття, усвідомлення і осмислення (ввідні завдання).
4. Первинне застосування отриманих знань ( пробні вправи).
5. Засвоєння навичок і вмінь на готовому матеріалі в стандартних умовах ( тренувальні вправи за зразком, інструкцією).
6. Засвоєння узагальнених умінь на основі застосування знань і навичок в нестандартних ситуаціях ( творчі роботи).
7 Самостійна робота на творче застосування знань, навичок і умінь, перевірка результатів виконаних завдань.
8. Підведення підсумків уроку, домашнє завдання.
Примітка: ця структура може охоплювати не один, а два-три уроки або здвоєні уроки мови, математики, хімії та інших предметів.