Назва інноваційної технології | Опис інноваційної технології |
Основи реабілітації здоров’я в умовах сучасного санаторного дошкільного закладу для дітей із ранніми проявами тубінфекції |
Сучасна реабілітація – це складна міжгалузева проблема, яка має низку аспектів: медичний, фізичний, педагогічний, психологічний та соціально – економічний. - Скорочення процесів адаптації дитини до умов санаторного дитячого освітнього закладу; - Попередження прогресування захворювання, його загострень і ускладнень не тільки медичними, а й психолого-педагогічними засобами; - Підвищення рівня психофізичного здоров’я дітей з ранніми проявами тубінфекції. Основою реабілітації є сукупність заходів призначених забезпечити особам з порушенням функцій в результаті хвороби відтворення здібностей. |
Теоретичні основи і практика організації здорового діалогу дитини з природою |
Мета: комплексна діагностика і гармонійний розвиток засобами спілкування дитини з природою в системі інтеграції інноваційних технологій. Проводиться вивчення відповідної науково-методичної літератури, нормативних та інструктивних документів з проблеми екологічного виховання. Здійснюється відбір і апробація інноваційних технологій в організації виховного процесу ДНЗ. Широке застосування інноваційних педагогічних технологій у процесі створення здорового діалогу дитини з природою, дає змогу створити сприятливі умови для цілісного розвитку особистості щодо ціннісного ставлення до природи. |
Методика формування читацьких умінь у дітей раннього дошкільного віку |
В процесі експерименту розробляється диференційована модель формування ранніх читацьких умінь, встановлення прогностичних показників інтелектуального розвитку особистості та створюється система циклової навчально-розвивальної роботи з дітьми, їх батьками, членами сімей. Основні технологічні складові експерименту є: - комплекс прогностичних показників розвитку інтелекту на найближчу, середню та вдалену перспективу життєдіяльності дітей, залучених до участі в експерименті; - модуль індивідуальних та диференційованих програм формування читацьких умінь; - алгоритм ефективного застосування методики формування читацьких умінь на різних вікових етапах розвитку дітей від 1 до 6 років. Мета: розробка диференційованої моделі формування ранніх читацьких умінь, встановлення прогностичних показників інтелектуального розвитку особистості. Створення системи циклової навчально-розвивальної роботи з дітьми, їх батьками, членами сімей. |
Поліхудожній розвиток дітей дошкільного віку в педагогічному процесі дошкільного освітнього закладу |
Творчу особистість й духовність дітей молодшого віку доцільно розвивати засобами мистецтва. Мета: розробити та апробувати модель освітньо-виховного процесу дітей дошкільного віку на основі поліхудожнього розвитку, який забезпечить формування творчої індивідуальності дитини та стане підґрунтям для розвитку духовності дошкільнят. |
Особистісно орієнтований підхід до навчання і виховання дітей як умова їх самореалізації |
Індивідуально-диференційований підхід до дитини в педагогічному процесі, творчий саморозвиток усіх його учасників, створення педагогічних умов сприяння психофізичному розвитку дитини на основі її природних особливостей, реалізація концепції суб’єкт-суб’єктних відносин між дітьми та дорослими допомагає самореалізації дітей у школі-садку. Мета: розробити та апробувати моделі особистісно-орієнтованого виховання і навчання дітей у школі-садку. |
Модернізація системи дошкільної освіти на засадах особистісто орієнтованого підходу |
Дошкільне дитинство має надзвичайно важливе значення в становленні особистості, є самоцінним етапом життя людини.
Це вимагає під час організації навчально-виховного процесу в дошкільних навчальних закладах визнавати самоцінність
дошкільного віку як важливого періоду розвитку особистості; здійснювати навчання в межах специфічних для дітей
дошкільного віку видів діяльності; використовувати методи і форми навчально-виховної роботи, що відповідають
особливостям розвитку дитини дошкільного віку. Як наслідок, необхідним виявляється впровадження в практику роботи
дошкільних навчальних закладів особистісно-орієнтованої технології навчання й виховання. Концептуальною основою
особистісно-орієнтованої технології навчання і виховання є особистісно-орієнтований підхід, що передбачає організацію
навчально-виховного процесу на таких засадах: зосередження на потребах дітей; створення умов для фізичного й
емоційного благополуччя дітей; створення умов для досягнення кожною дитиною реально можливого для неї на даний
період рівня успішності, вихованості та розвитку, але не нижчого, ніж передбачено державними освітніми стандартами;
створення умов для співпраці й співтворчості між дітьми і вихователем; створення ситуацій вибору й відповідальності;
діагностичної основи навчання й виховання; пристосування методики навчання до навчальних можливостей дітей;
стимулювання розвитку і саморозвитку дітей. Досягнення кожною дитиною можливого для неї в даний період рівня
успішності, вихованості і розвитку, стимулювання виявляється можливим лише за умов здійснення таких заходів:
вивчення й паспортизації особливостей розвитку особистості дитини; індивідуалізації навчання й виховання дитини;
створення в дошкільних навчальних закладах розвивального середовища. Результативність особистісно-орієнтованого
навчально-виховного процесу в дошкільних навчальних закладах пов'язана з новоутвореннями, що виявляються в
мотиваційній, фізичній, соціальній, інтелектуальній, емоційно-вольовій готовності дитини до умов шкільного життя. Мета: теоретико-методологічне обґрунтування, розробка та експериментальна апробація технології особистісно-орієнтованого навчально-виховного процесу в дошкільному навчальному закладі. Очікувані результати: У науковій галузі: розробка, теоретико-методологічне обґрунтування і експериментальна перевірка особистісно-орієнтованої моделі організації
навчально-виховного процесу в дошкільному навчальному закладі. У навчально-методичній галузі: упровадження в
практику роботи дошкільних навчальних закладів м. Харкова і Харківської області особистісно-орієнтованих технологій навчання й виховання дітей дошкільного віку. Видання методичних посібників і методичних рекомендацій з питань
модернізації навчально-виховного процесу в дошкільних навчальних закладах на засадах особистісно-орієнтованої
педагогіки. У соціальній галузі: задоволення потреб сім'ї у повноцінному розвитку дитини, у підготовці дітей до навчання
в школі і в додаткових видах освітніх послуг. |