Науково-методичний центр
 управління освіти м. Енергодара

Адреси перспективного педагогічного досвіду
Досвід
Корисні посилання
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Адреси перспективного педагогічного досвіду

Енергодарський навчально-виховний  комплекс "Гармонія"
  
Адреса: 71503, Запорізька область, м.Енергодар, вул.Радянська, 25.
 
Телефон: 8 (239) 3-13-36
 
Автор досвіду: Топчій Людмила Анатоліївна, заступник директора з виховної роботи, вчитель географії й біології, вчитель вищої категорії.
 
Тема досвіду: Формування життєвої компетентності учнів.
  
                                  Базова модель досвіду
 
   Актуалізація і перспективність досвіду зумовлені пошуком нового світорозуміння, нових перспектив розвитку, а також відповідного
педагогічного світобачення, в природі якого - не тільки глибокий аналіз сучасності, її найскладніших проблем, але й окреслкння образу
 майбутнього.
   Сьогодні як ніколи гостро стоїть завдання осмислення та пізнання буття, створення нової філософії освіти, відкритої до таємниць життя
людини, її прагнень, життєвого потенціалу. На цій основі й повинна формуватись нова педагогіка - педагогіка формування вільної відпові-
дальної людини.
   Це спонукає до пошуку нового комплексу ідей, створення інтелектуальної основи дванадцятирічної школи, школи життєтворчості
особистості, в якій би стверджувалась проективна, особистісно-зорієнтована педагогіка, педагогіка успіху.
   Атмосфера актуалізації переосмислення життя в Україні вимагає нового педагогічного бачення, зміни його парадигми в напрямі
виховання й самовиховання творчої, конкурентоздатної особистості, на підставі використання перспективних освітніх технологій. Саме цій
меті і підпорядкований зазначений досвід.
   Головними мотивами пошуку оптимальної освітньої технології в закладі стали:
            •  становлення та вдосконалення націанальної системи освіти, де простежуються дві домінуючі тенденції: по-перше, відродження
                національної самосвідомості, української культури, мови, виховання громадянина-патріота, врахування ментальності українського
                народу. По-друге, прагнення до інтеграції у світове, європейське співтовариство;
            •   нова філософія освіти (заміна пріоритетів, ціннісних орієнтацій);
            •   створення системи безперервної освіти;
            •   специфіка діяльності навчального закладу, регламентована Програмою "Обдарованість", Концепцією національного виховання
                 "Громадянин України ХХІ століття";
            •   особливості кадрового забезпечення педагогічного колективу (вимоги до педагогічних керівників, науково-педагогічні підходи
                 до організації колективу) як єдиної команди;
            •   рівень матеріально-технічного забезпечення;
            •   запровадження системної моделі управління, планування та прогнозування.
 
 
   Методологічною основою представленої концепції освітньої технології виступає теорія розвивального навчання (В.В. Давидов,
Н.В. Репкіна); ідея єдності та взаємозв´язку національного і полікультурного (В.О. Огнев’юк, Л.В. Сохань); наукові положення про
 психологічні закономірності розвитку обдарованої особистості в творчому поєднанні вітчизняних і зарубіжних педагогічних традицій і
систем (І.Д. Бех, Д. Дьюї, Г.С. Костюк, А. Маслоу, Н.Є.Щурова, І.С.Якиманська).
   Однією з таких технологій є педагогіка життєтворчості (І.Г.Єрмаков), спрямована на те, щоб допомогти вихованцеві скласти свою
життєву програму; проект (самопроектування), як пізнати себе (самопізнання), як оцінювати себе (самооцінка), як визначити своє життєве
кредо, мету життя (цілерозуміння), самоаналіз (рефлексія) і, звичайно, як планувати, організовувати діяльність для досягнення мети життя,
як здійснювати життєвий вибір.
  
   Результати, отримані автором досвіду:
            •   представлена автором модель виховної системи закладу, основу якої складає гуманізація навчально-виховного процесу, його
                 зорієнтованість на особистість, створення оптимальних умов для її розвитку, самовизначення та самореалізації, має практичну
                 цінність, тому що визначає шляхи впровадження її в педагогічний процес;
            •   виявлені ефективні способи активізації розвитку особистості, а саме: психологічні вправи з елементами гештальтпсихології,
                 психодрами, групові дискусії, рольові ігри, метод спроб і помилок, проектний метод.
  
   За інноваційним потенціалом досвід комбінаторний. 
  
                           Інформаційно-педагогічна модель досвіду
 
   Технологія діяльності автора досвіду полягає у створенні інструментарію для визначення результативності і зазначеного процесу.
            •   моніторинг відстеження зростання рівня життєвої компетентності учнів;
            •   методичні рекомендації для заступників директорів шкіл з виховної роботи щодо модернізації процесу виховання.
 
   Провідною педагогічною ідеєю досвіду є модернізація педагогічного процесу та збагачення освітнього середовища для формування
життєвої компетентності учня. 
 
   Позитивні результати впровадження основних ідей досвіду можливі за умов: теоретично-практичної підготовки педагога з модернізації
виховного процесу.
 
   Досвід схвалено на засіданні науково-методичної ради КЗ "ЗОІППО" ЗОР (протокол №6 від 28 листопада 2007року).
 
   Матеріали досвіду зберігаються на кафедрі теорії та методики безперервної освіти КЗ "ЗОІППО" ЗОР і в Енергодарському навчально-
виховному комплексі "Гармонія".
 
Горшкова О.Г., 8 (061) 233-34-00
Форма входу

Пошук
Календар
«  Лютий 2020  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
242526272829

Copyright MyCorp © 2020
Створити безкоштовний сайт на uCoz