Провести аналіз впровадження Державного стандарту загальної середньої освіти у частині базової освіти та у разі потреби розробити пропозиції щодо підвищення рівня освіти із застосуванням компетентнісного підходу до формування її змісту |
1.Проаналізувати впровадження Державного стандарту загальної середньої освіти у частині базової освіти, розробити концептуальні засади щодо створення Державного стандарту загальної середньої освіти другого покоління |
листопад 2010 року
|
Департамент загальної середньої та дошкільної освіти, АПН України (за згодою)
|
Провести аналіз критеріїв за якими оцінюються навчальні досягнення учнів закладів системи загальної середньої освіти з базових дисциплін, та у разі потреби внести відповідні зміни |
2.Внести зміни до наказу МОН «Про затвердження критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів системи загальної середньої освіти» та погодити у Міністерстві юстиції України |
травень 2010 року |
Департамент загальної середньої та дошкільної освіти, АПН України (за згодою) |
Провести аналіз процедури, пов’язаної з атестацією керівників загальноосвітніх навчальних закладів та інших педагогічних працівників, та у разі потреби внести зміни до відповідного положення |
3.Розробити та погодити у відповідних відомствах Положення про атестацію керівників загальноосвітніх навчальних закладів
|
липень 2010 року
|
Департамент загальної середньої та дошкільної освіти АПН України (за згодою) |
Розробити та затвердити критерії оцінювання діяльності загальноосвітніх навчальних закладів
|
4.У межах всеукраїнського експерименту щодо проведення моніторингу ефективності діяльності загальноосвітніх навчальних закладів із застосуванням Автоматизованої інформаційної системи «Рейтинг» (наказ МОН від 10.12.09 № 1121) забезпечити доопрацювання критеріїв оцінювання якості навчального процесу для здійснення моніторингу діяльності загальноосвітніх навчальних закладів |
жовтень 2010 року
|
Державна інспекція навчальних закладів МОН України, департамент загальної середньої та дошкільної освіти, Інститут педагогіки Академія педагогічних наук України (за згодою) |
Розробити та затвердити критерії оцінювання роботи керівників загальноосвітніх навчальних закладів та інших педагогічних працівників. |
5.Розробити критерії оцінювання роботи керівників загальноосвітніх навчальних закладів як складову Положення про атестацію керівників загальноосвітніх навчальних закладів |
червень 2010 року |
Департамент загальної середньої та дошкільної освіти, АПН України (за згодою) |
Розробити та затвердити галузеву програму розвитку дітей дошкільного віку, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку |
6.Розробити Програму розвитку дітей дошкільного віку, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку
|
червень 2010 рік
|
Інститут інноваційних технологій і змісту освіти МОН, АПН України , департамент загальної середньої та дошкільної освіти |
Розробити та затвердити навчальні програми для позашкільних навчальних закладів
|
7.Проаналізувати стан навчально-методичного забезпечення позашкільних навчальних закладів та розробити навчальні програми для їх основних напрямів
|
травень-листопад 2010 року
|
Інститут інноваційних технологій і змісту освіти МОН, АПН України (за згодою), відділ позашкільної освіти, виховної роботи та захисту прав дитини |
Забезпечити запровадження інклюзивного навчання (створення умов для доступу дітей до приміщень, спеціальне обладнання, інформаційно-технічне, кадрове та навчально-дидактичне забезпечення).
|
8.З метою запровадження системи інклюзивного навчання організувати підвезення учнів з порушеннями опорно-рухового апарату, зору до місця навчання (проживання) спеціально обладнаними транспортними засобами у супроводі підготовленого персоналу |
2010-2012 роки
|
Міністерство освіти і науки Автономної Республіки Крим, управління освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій |
|
9.Розробити пропозиції Міністерству регіонального розвитку та будівництва до проекту акта про внесення змін до державних будівельних норм і стандартів з питань проектування навчальних закладів, спрямовані на створення умов для навчання дітей, які потребують корекції фізичного та/ або розумового розвитку, у загальноосвітніх навчальних закладах |
травень 2010 року
|
Департамент загальної середньої та дошкільної освіти
|
Забезпечити підготовку та підвищення кваліфікації педагогічних працівників для проведення роботи з дітьми з психофізичними особливостями розвитку в умовах інклюзивного навчання у дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних навчальних закладах |
10.Забезпечити підготовку і підвищення кваліфікації педагогічних працівників з питань інклюзивного та інтегрованого навчання, зокрема шляхом створення в інститутах післядипломної педагогічної освіти відповідних кафедр (лабораторій) |
2010 - 2011 роки
|
Міністерство освіти і науки Автономної Республіки Крим, управління освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій |
|
11.Включити у навчальні програми вищих навчальних закладів, які здійснюють підготовку фахівців за напрямом "Педагогічна освіта”, курс "Дидактика інклюзивного навчання” |
до вересня 2011 року |
Департамент вищої освіти спільно з АПН України (за згодою) |
Забезпечити запровадження системного кваліфікованого медико-психолого-педагогічного та соціального супроводження інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами у загальноосвітніх навчальних закладах.
|
12.Внести зміни до Положення про центральну та республіканську (Автономна Республіка Крим), обласні, Київську та Севастопольську міські, районні (міські) психолого-медико-педагогічні консультації у зв’язку із запровадженням інклюзивного навчання, проведення комплексної реабілітації та інтеграції у суспільство дітей, які потребують корекції фізичного та/або розумового розвитку |
червень 2010 року
|
Український науково-методичний центр практичної психології і соціальної роботи, департамент загальної середньої та дошкільної освіти Інститут інноваційних технологій і змісту освіти |
|
13.Розробити методичні рекомендації щодо психолого-педагогічного супроводу батьків, які виховують дітей з особливими освітніми потребами та батьків здорових дітей, в контексті інклюзивного навчання
|
червень 2011 року
|
Інститут інноваційних технологій і змісту освіти, Інститут спеціальної педагогіки АПН України (за згодою), департамент загальної середньої та дошкільної освіти |
Забезпечити підвищення кваліфікації керівників загальноосвітніх навчальних закладів з питань фінансово-господарської діяльності
|
14.Забезпечити розроблення навчальних програм курсів з питань фінансово-господарської діяльності для їх запровадження в систему підвищення кваліфікації керівників загальноосвітніх навчальних закладів
|
до 1 травня 2010 року
|
Інститут інноваційних технологій і змісту освіти, Університет менеджменту освіти АПН України (за згодою) Інститути післядипломної педагогічної освіти |
|
15.Запровадити навчання керівників загальноосвітніх навчальних закладів з питань фінансово-господарської діяльності у системі підвищення кваліфікації
|
з вересня 2010 року
|
Міністерство освіти і науки Автономної Республіки Крим, управління освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій Інститути післядипломної педагогічної освіти |
Опрацювати питання щодо затвердження нових штатних розписів загальноосвітніх навчальних закладів, загальноосвітніх шкіл-інтернатів, позашкільних навчальних закладів |
16.Узгодити в установленому порядку штатні розписи загальноосвітніх навчальних закладів
|
липень 2010 року
|
Департамент економіки і фінансування, Департамент загальної середньої і дошкільної освіти |
|
17.Узгодити в установленому порядку штатні розписи позашкільних навчальних закладів
|
липень 2010 року
|
Департамент економіки і фінансування Відділ позашкільної освіти, виховної роботи та захисту прав дитини |
Опрацювати питання щодо перегляду нормативів наповнюваності груп дошкільних навчальних закладів (ясел-садків) компенсуючого типу, класів спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів), груп подовженого дня і виховних груп загальноосвітніх навчальних закладів усіх типів і порядку поділу класів на групи при вивченні окремих предметів у загальноосвітніх навчальних закладах щодо зменшення нормативів наповнюваності класів, нормативів поділу на групи під час вивчення української мови у загальноосвітніх навчальних закладах і класах з навчанням мовами національних меншин, іноземної мови, занять з трудового навчання, фізичної культури і нормативів поділу на групи з профільним спрямуванням навчання. |
18.Підготувати зміни до наказу „Про внесення змін до наказу про затвердження нормативів наповнюваності груп дошкільних навчальних закладів (ясел-садків) компенсую чого типу, класів спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів), груп подовженого дня і виховних груп загальноосвітніх навчальних закладів усіх типів та поділу класів на групи при вивченні окремих предметів у загальноосвітніх навчальних закладах” щодо зменшення нормативів наповнюваності класів, нормативів поділу на групи під час вивчення української мови у загальноосвітніх навчальних закладах і класах з навчанням мовами національних меншин, іноземної мови, занять з трудового навчання, фізичної культури і нормативів поділу на групи з профільним спрямуванням навчання |
серпень 2010 року
|
Департамент загальної середньої та дошкільної освіти Департамент економіки і фінансування
|
Опрацювати питання щодо можливості запровадження оплати праці вчителів природничих дисциплін за перевірку зошитів.
|
19.Створити робочу групу з вивчення питання щодо можливості запровадження оплати праці вчителів природничих дисциплін за перевірку зошитів. При позитивному вирішенні питання внести зміни до відповідного наказу МОН. |
квітень 2011 року
|
Департамент загальної середньої та дошкільної освіти Департамент економіки і фінансування |
Опрацювати питання щодо розширення мережі гуртків на базі загальноосвітніх навчальних закладів, зокрема у сільській місцевості.
|
20.Забезпечити розширення мережі гуртків на базі загальноосвітніх навчальних закладів, зокрема у сільській місцевості.
|
2010-2012 роки
|
Міністерство освіти і науки Автономної Республіки Крим, управління освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій Інститути післядипломної педагогічної освіти |
Розробити систему заходів щодо запровадження державно-громадського управління освітою.
|
21.Забезпечити участь широкого кола громадськості у проведенні експертизи проектів нормативно-правових документів, спрямованих на розвиток освітньої галузі. Забезпечити діяльність громадської колегії та громадських рад при Міністерстві освіти і науки України |
постійно
|
Керівники структурних підрозділів МОН
|
|
22.Розробити регіональні програми децентралізації управління освітою, налагодити систему співпраці з громадськістю
|
квітень 2010 року
|
Міністерство освіти і науки Автономної Республіки Крим, управління освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій |
Розробити електронні засоби навчання, що забезпечують виконання шкільних навчальних програм та програм для індивідуального навчання, зокрема для навчання учнів, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку |
23.Розробити Положення про дистанційне навчання
|
2011 рік
|
Департамент загальної середньої та дошкільної освіти АПН України (за згодою)
|
|
24.Забезпечити розроблення електронних засобів навчання, у тому числі для індивідуального навчання, для навчання учнів, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку |
2010-2012 роки
|
Інститут інноваційних технологій і змісту освіти, АПН України (за згодою)
|
Удосконалити механізм проведення державної підсумкової атестації учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти. |
25.Розробити нову редакцію Положення про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) системи загальної середньої освіти |
січень 2010 року |
Департамент загальної середньої та дошкільної освіти |
Розглянути питання щодо утворення у складі органів управління освітою (у межах граничної чисельності працівників) окремі структурні підрозділи з питань освіти осіб з особливими потребами
|
26. Вжити заходів щодо утворення у складі місцевих органів управління освітою окремих структурних підрозділів з питань освіти дітей, які потребують корекції фізичного та/або розумового розвитку
|
березень 2010 року
|
Міністерство освіти і науки Автономної Республіки Крим, управління освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій |
Сприяти створенню умов для впровадження інноваційних форм організації навчального процесу в загальноосвітніх навчальних закладах (віртуальне навчальне середовище, Інтернет-портал навчального призначення тощо)
|
27.Забезпечити впровадження інноваційних форм організації навчального процесу в загальноосвітніх навчальних закладах (віртуальне навчальне середовище, Інтернет-портал навчального призначення тощо)
|
|
Інститут інноваційних технологій і змісту освіти, АПН України (за згодою) Міністерство освіти і науки Автономної Республіки Крим, управління освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій |
Удосконалити національну систему моніторингу якості освіти
|
28.Створити структурний підрозділ в Інституті інноваційних технологій і змісту освіти з питань проведення моніторингових досліджень якості освіти |
2010 рік
|
Інститут інноваційних технологій і змісту освіти
|
|
29.Провести моніторингове дослідження рівня навчальних досягнень школярів з географії України
|
березень 2010 року
|
Департамент загальної середньої та дошкільної освіти Інститут інноваційних технологій і змісту освіти |
|
30.Провести моніторингове дослідження рівня комп’ютерної грамотності випускників загальноосвітніх навчальних закладів
|
2010-2011 роки
|
Департамент загальної середньої та дошкільної освіти Інститут інноваційних технологій і змісту освіти |
|
|
|
|