Науково-методичний центр управління освіти м. Енергодара |
|
| |||||||
Досвід
Меню сайту
Статистика
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0 |
Адреси перспективного педагогічного досвідуКЗ "Енергодарська загальноосвітня школа І-ІІІ ст. №7"
Енергодарської міської ради
Адреса: 71500, Запорізька область, м.Енергодар, бул.Каштановий, 1.
Телефон (факс): 8 (239) 3-36-66.
Автор досвіду: Братковська Олена Григорівна, вчитель обслуговуючої праці, вчитель-методист.
Тема досвіду: Українська народна вишивка та її використання в сучасних виробах.
Базова модель досвіду
Згідно з Національною доктриною розвитку освіти, затвердженою наказом Президента України від 17 квітня 2002р.
№ 347/2002 - освіта має гуманістичний характер і грунтується на культурно-історичних цінностях українського народу,
його традиціях і духовності.
Одним із найважливіших напрямів сучасної вітчизняної педагогічної науки є розробка концептуальних підходів до
визначення мети і змісту навчання та виховання учнів ЗНЗ, пошук нових ефективних шляхів їхнього фізичного, розумо-
вого й морального розвитку.
Особливо складні завдання в цьому плані стоять перед методикою трудового навчання (в т.ч. обслуговуючої праці),
бо жоден зі шкільних предметів не втратив за останні роки стільки, скільки трудове навчання.
Протистояти непростому сьогоденню на ледь пробуджені в юних душах почуття людяності, доброчесності і праце-
любності можна, лише спираючись на споконвічну мудрість і трудові традиції нашого народу, на підвалини етнопедаго-
гіки, традиційну культуру предків, що зберегли національний характер, мораль.
Тому магістральною лінією в створенні національно орієнтованої системи трудової підготовки школярів є залучення їх
до занять народними ремеслами і декоративно-прикладним мистецтвом.
Теоретичним підгрунтям досвіду є систематизовані історичні матеріали за розділами: "Скіфська символіка", "Скіфський
рушник - "убрус", "Історія української народної вишивки", "Історія української сорочки".
Особливості художньої та естетичної культури вивчали М.Афанасьєв, С.Безклубенко, М.Гордійчук та ін., національної -
В.Борисенко, Г.Булашев, О.Воропай, Л.Гомін, В.Горленко, А.Дунаєвська, О.Єфименко, І.Крип’якевич, В.Скуратівський та
ін.
Результати - спроектоване і реалізується авторське календарне планування з обслуговуючої праці "Технологія виготов-
лення вишитих виробів для учнів 5-9 класів" та конспекти уроків за темою "Технологія виготовлення вишитих виробів":
5 клас - "Історія української обрядовості та вишивки" (урок формування знань, практична робота);
6 клас - "Орнамент в українській вишивці. Технологія виконання швів "півхрестик" (урок формування знань, практична
робота);
8 клас - "Обробка країв рушника швом "мережка" (практична робота);
9 клас - "Кампозиція рушника-перев’язувача" (комбінований урок);
10 клас - "Скіфські мотиви в сучасній вишивці Півдня України" (урок узагальнення та систематизації знань).
Інформаційно-педагогічна модель досвіду
Технологія діяльності автора досвіду - створення сучасної колекції рушників Півдня України, просякнутої стародавніми
традиціями української народної вишивки. Вишиті роботи: рушник-коровайник "Моя Берегиня", рушники-перев’язувачі
"Скіф’яночка", "Степом-степом", "Журавочка", козацький рушник "Їхав козак за Дунай", рушник-дольник "Трояндовим шляхом",
рушники-божники "Українські візерунки", "Загадкова Скіфія", декоративне панно "Розмова на двох" тощо.
Провідною педагогічною ідеєю є реалізація "Технології виготовлення вишитих виробів" (5-9 кл.) і, як результат, твор-
ча робота "Скіфський рушник Півдня України", колекція рушників (16 учнівських робіт).
Досвід висвітлено в засобах масової інформації.
Матеріали досвіду знаходяться в КЗ "ЗОІППО" ЗОР, каб.№36.
Гавриленко Л.А., 8 (061) 233-51-75
|
Форма входу
Пошук
Календар
Сайти ЗНЗ,ДНЗ,ПНЗ
Архів записів
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||